Saturday, January 16, 2010

DIALOGUE ANTARA LEMBU & AYAM >

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
> Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
> Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
> Lembu : Hah! Buat apa pulak?
> Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua
> tiga ekor.
> Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.
> Tapi manusia
> ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan
> telor aku,
> macamana aku nak dapat anak!
> Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
> Ayam : ?? Maksud kau?
> Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang . Rasa nak
> bunuh diri pun ada.
> Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang
> pun tak pernah
> panggil aku MAK!
> Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lemb

No comments:

Post a Comment